Hekling

Bedre sent enn aldri?

Jeg tror mamma alltid har hatt et indre ønske om at jeg skulle begynne med en meningsfylt hobby (gaming teller ikke!). Har nok sett hennes lengselsfulle blikk og hørt på mange forslag om «har jeg ikke lyst til å prøve dette, eller hva med dette?». Interessen har aldri vært der.

Men, en oktoberdag i fjor kjøpte jeg meg en heklenål og litt garn, og begynte så smått. Det er ekstremt tilfredsstillende når man plutselig kommer videre eller får til et mønster! Første utfordring var å i det hele tatt klare å holde nåla og garnet sammen. Den andre utfordringen var å få til masker som så greie ut. Så var det jo bare å kjøre på med mønster!
Bilde

..trodde jeg. Viste seg at det vanskeligste med hele heklingen var å lese mønsteret!
Som med alt annet så gikk det heldigvis opp et lys til slutt og da var det gjort. Det finnes jo så mye fint man kan lage!

Bilde

Siden oktober har jeg prøvd mange mønstre og litt forskjellig garn. Det er lett å bli hekta selv om det går litt tregt i starten!
Nå trenger jeg aldri å kjede meg når jeg reiser 😀

For tiden holder jeg på med et babyteppe i grått og hvitt som er hexagonruter med snøfnuggmønster. Aner ikke hvem som skal få det, men det er vel alltids noen som skal ha barn en gang i fremtiden 😉 Har ni ruter til nå og enda litt garn igjen.
Bilde

Skriver litt mer om håndarbeid senere, men dette får holde for første omgang… det er vel ingen som forventet at dette skulle stå i min blogg uansett!

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

3 svar til Hekling

  1. Trine Lise sier:

    jeg skal ha barn etterhvert!!! 😀

  2. Marianne sier:

    Åh. De snøfnugglappene var fine 😀 Jeg har aldri helt skjønt meg på hekling. Aldri klart det 😛 Aldri prøvd særlig mye heller, da. Kan ha en sammenheng.

    Liker at du blogger litt igjen! 😉